Het oosten van Java - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Dennis Bijl - WaarBenJij.nu Het oosten van Java - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Dennis Bijl - WaarBenJij.nu

Het oosten van Java

Blijf op de hoogte en volg Dennis

08 Januari 2014 | Indonesië, Malang

Na Ubud ben ik naar Lovina gegaan, hier heb ik een dolfijnen tour gedaan en ben ik weer eens wezen duiken. De dolfijnen tour vond ik eigenlijk een beetje zielig, ze gingen met meer dan 50 bootjes op zoek naar dolfijnen. Zodra er dolfijnen gespot werden gingen alle 50 bootjes naar de dolfijnen toe, tot ze zowat op de dolfijnen zaten en de dolfijnen besloten om dieper te gaan zwemmen. Zodra iemand weer een groepje dolfijnen hadden gespot herhaalde dit zich, en dat ging zo een paar keer door. Leuk om dolfijnen gezien te hebben, maar eigenlijk zouden ze gewoon een maximaal van ongeveer 20 bootjes moeten laten vertrekken. Daarna weer wezen duiken, veel vissen gezien, maar de duiken in Gili Trawangan waren toch wel mooier.
In Lovina heb ik ook oud en nieuw gevierd, samen met 2 Nederlandse meiden, maar dat vieren ze hier niet zo heel uitbundig. Een beetje vuurwerk en wat muziek, en dat is het. Voor oud en nieuw wilde ik eigenlijk al in Java zijn, maar ik had een groep muziekanten ontmoet en die hadden mij uitgenodigd om op 1 januari naar hun voorstelling, met een traditionele Balinese dans, te gaan kijken. Er zit een soort van verhaal in, waar ik niet veel van begreep, maar het was toch erg leuk om mee gemaakt te hebben.

Hierna ben ik met de bus naar Java gegaan, naar Surabaya. Een hele drukke stad waar niet zo heel veel te doen is, ben hier dan ook maar 1 nacht gebleven om vervolgens door te gaan naar Malang. Vanuit hier heb ik een 2 daagse tour geboekt naar Mount Bromo en Ijen (bedankt voor de tip Sanne!), 2 actieve vulkanen. Samen met 2 Nederlandse meiden zijn we de eerste dag naar Bromo gegaan. Half 3 's ochtends opstaan om de zonsopkomst te zien, helaas was het erg bewolkt waardoor de zonsopkomst niet zo heel spectaculair was. Daarna de vulkaan beklimmen, wat nog geen uur duurde, om op de rand van de krater te staan en zowat in de vulkaan te kijken. Was erg gaaf om de rook en het geluid uit de vulkaan te horen/zien komen.
Volgende dag om 00:45 opstaan om de blauwe vlammen bij Ijen te zien, naast Ijen is dit alleen te zien in IJsland. De blauwe vlammen kan je alleen in het donker zien omdat het zonlicht de vlammen 'onzichtbaar' maakt. Tot nu toe wel het hoogtepunt van m'n reis, het is echt onbeschrijfelijk hoe mooi dit er uit zag! Daarna nog de zonsopgang bekeken aan de rand van het (strak blauwe en giftige) kratermeer, om vervolgens weer een lange autorit terug naar Malang te maken. Hiervandaan ga ik morgen weer verder reizen naar Solo.

Het lukt me helaas niet om wat foto's te uploaden via m'n mobiel, die komen wel zodra ik weer terug ben in NL of als ik een laptop/computer kan gebruiken :)

  • 08 Januari 2014 - 22:01

    Peter:

    Gaaf verslag hoor! Zou graag af en toe met je meekijken;) Ben benieuwd naar al je verhalen en foto's!

  • 12 Januari 2014 - 15:39

    Mijndert En Pia:

    leuk weer wat van je te horen, we zijn benieuwd naar de foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Malang

Nieuw avondtuur!

2 maanden door Indonesië, en waarschijnlijk nog een maandje Filipijnen.

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2014

Filipijnen

27 Januari 2014

En dat was Indonesie!

08 Januari 2014

Het oosten van Java

24 December 2013

Fijne feestdagen!

13 December 2013

Bali
Dennis

Actief sinds 03 Nov. 2011
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 12711

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 01 Maart 2014

Nieuw avondtuur!

05 December 2012 - 18 April 2013

Azië 2012/2013

08 November 2011 - 20 December 2011

Thailand

Landen bezocht: