Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Dennis Bijl - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Dennis Bijl - WaarBenJij.nu

Bali

Blijf op de hoogte en volg Dennis

13 December 2013 | Indonesië, Kuta

Na een aardig lange tijd op de Gili eilanden te zijn gebleven, zit ik nu in Bali.

Na de bergbeklimming had ik echt even een paar dagen rust nodig...ik kon haast niet meer lopen zoveel spierpijn dat ik had. Maar het was echt een super ervaring; apen die voorbij kwamen, slangen tussen de struiken, steile rotsafdalingen met van die gammele ijzeren palen om je aan te "steunen" en heeeele mooie uitzichten. Daarna ben ik dus naar de Gili eilanden (Gili Trawangan om precies te zijn) gegaan. Dit is echt zo'n plek waar je lekker niets kan doen en tot rust kan komen aan het strand. Hier heb ik gesnorkeld in super helder water, waar we nog een schildpad tegen kwamen en heel veel koraal met van die fel gekleurde vissen, echt heel erg mooi.

Daarna besloten om mijn duikervaring uit te breiden met een 3 daagse cursus. Hier heb ik 5 keer gedoken, waarbij we 5 specialiteiten hebben geoefend; diepduiken, stroming, fotograferen, navigatie en nachtduiken. En weer heel veel dieren in het water gezien, zoals (hele grote) schildpadden en haaien! Nu mag ik mijzelf een Advanced Adventurer duiker noemen ;)

Vandaag ben ik met de boot naar Bali gegaan, waarbij we heel even een groep dolfijnen voorbij hebben zien springen/zwemmen! Nu zit ik in het plaatsje Kuta, waar volgens mij niet zo heel veel te doen is behalve aan het strand liggen. Over een paar dagen wil ik naar het plaatsje Ubud gaan, waar wat meer cultuur te zien is. Heb nu wel genoeg zee en strand gezien eigenlijk.

• 13 December 2013 - 09:10

Oma:

Hallo Dennis,

Leuk berichtje. Veel plezier en kijk uit voor de haaien.