Land nummero 4! - Reisverslag uit Lumphăt, Cambodja van Dennis Bijl - WaarBenJij.nu Land nummero 4! - Reisverslag uit Lumphăt, Cambodja van Dennis Bijl - WaarBenJij.nu

Land nummero 4!

Blijf op de hoogte en volg Dennis

28 Januari 2013 | Cambodja, Lumphăt

Hallo!

Afgelopen week heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan, we zijn een paar dagen in Pakse geweest. Daar hebben we scooters gehuurd. Nadat ik vorig jaar natuurlijk een nare ervaring ermee heb gehad vond ik het toch een beetje spannend maar gelukkig ging alles gewoon goed! Hier hebben we o.a. een oude tempel bezocht (of wat er van over is) uit de 9e eeuw en een iets teleurstellende waterval.
Daarna zijn we verder naar het zuiden gegaan, een plek genaamd '4 thousand islands'. Er wordt geschat dat hier rond de 4 duizend (kleine) eilanden zijn en wij verbleven op de kleinste leefbare eiland, Don Dhet. Er valt hier eigenlijk niet zo heel veel te doen behalve te luieren in een hangmat of een rubbere band te huren en te gaan dobberen in de rivier. Behalve voor de 2 dagen dat ik echt goed ziek was, was het echt heerlijk om even niets te doen.

Ik wilde eigenlijk eerst naar Vietnam gaan maar aangezien ik nu zo dichtbij de grens van Cambodja was, kon er net zo goed gewoon naar toe gaan. Ik en 2 andere jongens waren van plan om vanaf de grens te gaan liften naar het eerstvolgende dorp, alleen kwamen er zowat geen auto's naar Cambodja! Gelukkig werden we opgepikt door een bus en werden we afgezet in het eerstvolgende dorp! Na een nacht daar gebleven te zijn, zijn we vandaag gaan proberen te liften naar Banlung, een stad in het oosten. Om 8 uur vertrokken we en om 11 uur waren we er al! Ging eigenlijk verrassend snel en het was nog gratis ook! Misschien wel voor herhaling vatbaar, haha.
En morgen begint onze 4 daagse jungle trek die we net geboekt hebben. Ben even vergeten wat we ook alweer precies gaan doen, maar daar kom ik snel achter ;) Enigste wat ik weet is dat het 3 (lange) nachten worden, in een hangmat waar we in moeten slapen!

• 28 Januari 2013 - 15:44

Sanne:

Hoi Dennis,
    Mooie verhalen heb je weer! Klinkt erg relaxed, zo'n eiland. Ik zit inmiddels zelf ook in de buurt: op Java!
    Veel plezier in de jungle! Pas op voor spinnen enzo :).
    Groetjes, Sanne