Liftend door Cambodja! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Dennis Bijl - WaarBenJij.nu Liftend door Cambodja! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Dennis Bijl - WaarBenJij.nu

Liftend door Cambodja!

Blijf op de hoogte en volg Dennis

21 Februari 2013 | Cambodja, Phnom-Penh

De jungle trekking was best wel vermoeiend, maar echt super leuk! Wel appart om midden in de jungle te slapen in een hangmat, haha.

Daarna hadden we besloten om alleen nog maar te gaan liften door Cambodja, en dat is tot nu toe echt super gegaan! We komen echt zoveel aardige mensen tegen! We kwamen soms uit in kleine dorpen waar ze volgens mij bijna nooit toeristen komen, want we werden alleen maar aangestaard waren en er werd veel naar ons gelachen/gezwaaid.

Het moeilijkste gedeelte was om van Pursat naar Koh Kong te gaan, dit is een hobbelige zandweg met veel bergen waar niet zo heel veel auto's overeen rijden. De locals lachtte ons al uit als we zeiden dat we liftend via die weg zouden gaan, haha. Het ging ook wel vrij moeizaam, we hebben er 2 dagen over gedaan, maar we hebben wel geslapen tussen de locals! Op een gegeven moment kwamen we uit bij een soort tentenkamp voor mensen die werkten in de bergen, en die maakte voor ons plek om te slapen. Toevallig was daar ook net een trouwerij, dus hebben we ook nog even gefeest! ;)

Uiteraard hebben we ook één van de zeven wereldwonderen (Angkor Wat) bezocht, wat erg indrukwekkend was, maar dit lift avontuur vond/vind ik echt veel leuker. Ik weet niet hoe ik over Cambodja gedacht zou hebben als ik alleen maar met de bus gegaan zou zijn (ik hoor van andere reizigers dat ze de bevolking chagrijnig vinden enzo), maar ik heb hier echt een super tijd gehad. Nog maar een paar dagen en dan gaan we naar Vietnam!

• 21 Februari 2013 - 17:10

Miel En Jacqueline:

Hèhè, eindelijk weer eens een berichtje. Je bent zo enthousiast, kom je nog wel terug??
    Fijn, dat je langer wegblijft. wij geven je groot gelijk, je bent er nu toch!!!

Groetjes en pas op goed op jezelf,
    Miel en Jacqueline

• 21 Februari 2013 - 18:43

Opa En Oma:

Hallo Dennis.

Leuk weer eens wat van je te zien.
    Je geniet wel van je reis.
    Hier gaat alles goed.
    Groetjes van opa en oma.

• 22 Maart 2013 - 22:55

Pia En Mijndert:

Hallo Dennis, gefeliciteerd met je verjaardag en als je weer deze kant opkomt een goede terugreis .