Chiang Mai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dennis Bijl - WaarBenJij.nu Chiang Mai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dennis Bijl - WaarBenJij.nu

Chiang Mai!

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

15 November 2011 | Thailand, Chiang Mai

Sàwàddie/Hallo!

Na een hele lange reis (ik ben zondag om 13:30 uit Pattaya vertrokken met de bus, waar ik om ongeveer 16:00 aankwam bij het treinstation van Bangkok (waar ze trouwens ook nog bezig waren om een film op te nemen, deed me erg denken aan m'n stage!) om daarna om 18:00 te beginnen aan een 18 uur durige treinrit naar Chiang Mai) ben ik eindelijk weg uit Pattaya!! En wat een verschil; geen westerse mannen, hand in hand, met een Thaise vrouw. Of schreeuwende Thaise meisjes die je een bar in willen lokken. Dit is echt zo veel beter!

Op dit moment zit ik in een guesthouse die van een Thaise familie is, zij verhuren een soort van appartement wat veel backpackers aantrekt. Ik kreeg van hun bij aankomst ook al gelijk een kaart waar ik interessante dingen kon zien, zoals tempels en handige winkels.

Samen met een Argetijn die ik tijdens de treinrit ontmoet heb, zit ik nu op één kamer. Enigste probleem is dat hij zowat geen Engels spreekt. Hierdoor is het wel een beetje moeilijk communiceren. Als hij bijvoorbeeld iets wil vragen/kopen dan begrijpen ze hem niet en dan kijkt hij mij aan omdat ik het dan moet verduidelijken, terwijl ik hem negen van de tien keer ook niet begrijp ;-) Haha, maar het kan wel grappig zijn, alleen geen idee hoe hij het gaat redden als ie in z'n eentje verder gaat reizen.

Komende paar dagen maar eens wat tempels bezoeken, en waarschijnlijk iets van een fiets of scooter huren om meer te zien van de hele mooie omgeving die ik hier tot nu toe al gezien heb. Ik heb er al heel veel zin in!

• 15 November 2011 - 17:25

Miel En Jacqueline:

Wat een grap, die Argentijn....Luciënne kan met engels geen kant uit in Z- Amerika en leert spaans. Zijn erg benieuwd wat je verder gaat beleven!!
    Have fun.............

• 16 November 2011 - 07:24

Silvia:

heeee Dennis, wat een avontuur.. hoop dat je veel gaat zien in Thailand.zo zie je maar je buren uit de polder kunnen je zo vinden en volgen..veel plezier daar!!
    gr silvia

• 17 November 2011 - 10:41

Gina.:

Nou, Dennis ik vind jou wel erg stoer dat je dit allemaal in je eentje durft te ondernemen. Geweldig allemaal.
    Ik ben van plan regelmatig op je blog (heet dat zo??) te kijken om op de hoogte te blijven.
    Groetjes van ons allemaal.
    Gina