Update - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dennis Bijl - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dennis Bijl - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Dennis

24 December 2012 | Thailand, Chiang Mai

Even een update van wat ik de laatste 2 weken zoal gedaan heb.

Singapore
Ik bleef 5 dagen in Singapore, wat eigenlijk wel iets te lang was. Na een paar dagen heb je alles eigenlijk wel gezien, maar ik vond het wel erg leuk! Je komt er echt heel veel verschillende bevolkingsgroepen tegen (o.a. Chinezen, Indiërs en Maleisiërs) en dat merk je overal wel, vooral in het eten en borden met vier verschillende talen erop. Ik heb een vogelpark bezocht en een nightsafari gedaan, dat kan je een beetje vergelijken met een dierentuin maar dan 's nachts met dieren die dan actief zijn. En ik ben naar een ondergronds bunker geweest die gebruikt werd tijdens de Tweede Wereldoorlog, wat erg indrukwekkend was.

Bangkok
Daarna zijn we (vriendin van vorig jaar en haar zus) naar Bangkok gevlogen. Hier hebben we een erg mooie boottocht gemaakt over een rivier die dwars door Bangkok gaat. Eindpunt was een één van de vele tempels die 's nachts heel erg mooi verlicht was. Na twee dagen in Bangkok te zijn geweest gingen we met de trein naar het noorden!

Chiang Mai
Na een lange treinreis waren we aangekomen in Chiang Mai. Hier hadden we de eerste dag afgesproken met iemand die vorig jaar bij het olifantenpark werkte, die heeft ons wat tempels laten zien. En veel lekkere lokale gerechten gegeten! :) De dag erna zijn we naar Tiger Kingdom geweest, hier hoorden we veel verschillende verhalen over. Volgens sommige zouden de tijgers half verdoofd worden zodat de toeristen er mee op de foto konden, maar we zijn toch gegaan en hebben hier eigenlijk weinig van gemerkt. Ons werd uitgelegd dat ze gewend zijn aan mensen en overdag voornamelijk slapen en 's nachts actief worden.

En ik ben nu net weer terug van een week in het olifantenpark wat, net zoals vorig jaar, weer heel erg leuk en indrukwekkend was. Ze hebben daar nu ook een aparte opvang voor de honden die vorig jaar gered zijn uit Bangkok (nog meer geblaf en gehuil 's avonds!), wat ik ook nog even heb bezocht. Ik blijf nog een paar dagen in Chiang Mai, de kerst ga ik vieren bij iemand die ik nog ken van vorig jaar, en daarna ga ik verder naar het noorden (via Chiang Rai) richting Laos.

Ik wens iedereen alvast een hele fijne kerst!

  • 24 December 2012 - 09:26

    Peter:

    Kerel!

    Leuk om je reisverslag te lezen. Zag op FaceBook ook al wat mooie plaatjes voorbij schieten!
    Hopelijk bevalt de rest van de reis net zo goed als je eerste 2 weken.

    Fijne kerstdagen en veel plezier met de jaarwisseling!

  • 24 December 2012 - 11:33

    Miel En Jacqueline:

    Hi Dennis,

    Alleen voor het eten ben je daar weer naar toe gegaan?????????? Hahaha......
    We wensen je goed kerstdagen toe en een goed, gezond en veilig 2013!

  • 26 December 2012 - 15:07

    Opa En Oma:

    Hallo Dennis.

    We lezen je berichten en de mooie foto,s.hebben we gezien.
    We blijven je volgen. Hartelijke groeten van opa en oma.


  • 26 December 2012 - 16:22

    Oma Spruitenburg:

    hoi Dennis,

    Leuk even iets van je te lezen. Ik vind het wel heel wat dat je zo'n reis helemaal alleen maakt.
    Veel plezier verder en een fijne jaarwisseling.

    Groetjes, Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Azië 2012/2013

Mijn reis door Azië!

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2013

Liftend door Cambodja!

28 Januari 2013

Land nummero 4!

19 Januari 2013

Zuiden van Laos

09 Januari 2013

Laos!

03 Januari 2013

Gelukkig nieuwjaar!
Dennis

Actief sinds 03 Nov. 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 12724

Voorgaande reizen:

29 November 2013 - 01 Maart 2014

Nieuw avondtuur!

05 December 2012 - 18 April 2013

Azië 2012/2013

08 November 2011 - 20 December 2011

Thailand

Landen bezocht: